Технічно складні побутові вироби.
Ця категорія товарів була флагманом, щодо використання при їх продажу РРО. І обов'язковість застосування була ще в 2017 році.
Ця категорія товарів викликає безліч питань, адже треба не тільки працювати з РРО, а ще й вести товарний облік.
Що це товари визначено в Законі України «Про захист прав споживачів»:
технічно складні побутові товари - непродовольчі товари широкого вжитку (прилади, машини, устаткування та інші), які складаються з вузлів, блоків, комплектуючих виробів, відповідають вимогам нормативних документів, мають технічні характеристики, супроводжуються експлуатаційними документами і на які встановлено гарантійний строк.
Вичерпний їх перелік можна знайти в постанові КМУ від 16 березня 2017 р. № 231 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/231-2017-%D0%BF#Text
З вересня 2021 року з’явився обов’язок вести облік товарних запасів фізичними особами-підприємцями, в тому числі тими, хто на єдиному податку, ще й розроблено типову форму, в якій необхідно здійснювати фіксацію.
З приємного🙂, в паперовій чи в електронній формі це здійснювати, залишається на розсуд ФОПа.
Але якщо у Вас декілька точок реалізації, то вести товарний облік доведеться за кожною з них😐, та ще й зберігати первинні документів про надходження.
Може одразу виникнути питання, в мене факт постачання один, а точок декілька, як тоді?
Тоді ми формуємо документи про внутрішнє переміщення товарів між точками реалізації.
При надходженні товару на точку ми одразу фіксуємо у формі факт надходження товару.
Під час перевірки у Вас мають право вимагати:
- Первинні документи, записи про які містяться в формі обліку,
- Заповнена форма обліку про наявні первинні документи.
Тож варто забезпечити їх наявність та зберігання в КОЖНІЙ точці реалізації.
Якщо ж на момент початку перевірки оригінали документів відсутні, а наявні копії, то до моменту завершення перевірки необхідно надати оригінали документів (за потребою).
А що з вибуттям?
- Продаж безготівково (без застосування РРО);
- Внутрішнє переміщення між точками реалізації;
- Знищення або втрата товару;
- Повернення постачальнику;
- Використання на власні потреби.
Продаж товарів, здійснений через РРО/ПРРО в цій формі зазначати не треба.
❗️Пам’ятаємо, що первинні документи є ОБОВ’ЯЗКОВИМИ додатками до форми обліку.
➡️Нагадуємо!З 1 січня 2024 року в містах та селах з населенням більше 5 тисяч осіб обов’язково мати POS-термінали (торгівельна площа може бути менше 20 метрів квадратних) в 2023 році це стосувалось населених пунктів, де проживає 25 тисяч осіб.
All income - бухгалтер, який поруч!