top of page

Технічно складні побутові вироби

Moskalenko Alina

21 лист. 2023 р.

Облік технічно складних товарів. ФОП та складні товари. Облік товарних запасів для ФОП.

Технічно складні побутові вироби.

Ця категорія товарів була флагманом, щодо використання при їх продажу РРО. І обов'язковість застосування була ще в 2017 році.

Ця категорія товарів викликає безліч питань, адже треба не тільки працювати з РРО, а ще й вести товарний облік.

Що це товари визначено в Законі України «Про захист прав споживачів»:

технічно складні побутові товари - непродовольчі товари широкого вжитку (прилади, машини, устаткування та інші), які складаються з вузлів, блоків, комплектуючих виробів, відповідають вимогам нормативних документів, мають технічні характеристики, супроводжуються експлуатаційними документами і на які встановлено гарантійний строк.

Вичерпний їх перелік можна знайти в постанові КМУ від 16 березня 2017 р. № 231 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/231-2017-%D0%BF#Text


З вересня 2021 року з’явився обов’язок вести облік товарних запасів фізичними особами-підприємцями, в тому числі тими, хто на єдиному податку, ще й розроблено типову форму, в якій необхідно здійснювати фіксацію.


З приємного🙂, в паперовій чи в електронній формі це здійснювати, залишається на розсуд ФОПа.


Але якщо у Вас декілька точок реалізації, то вести товарний облік доведеться за кожною з них😐, та ще й зберігати первинні документів про надходження.


Може одразу виникнути питання, в мене факт постачання один, а точок декілька, як тоді?

Тоді ми формуємо документи про внутрішнє переміщення товарів між точками реалізації.

При надходженні товару на точку ми одразу фіксуємо у формі факт надходження товару.


Під час перевірки у Вас мають право вимагати:

- Первинні документи, записи про які містяться в формі обліку,

- Заповнена форма обліку про наявні первинні документи.

Тож варто забезпечити їх наявність та зберігання в КОЖНІЙ точці реалізації.

Якщо ж на момент початку перевірки оригінали документів відсутні, а наявні копії, то до моменту завершення перевірки необхідно надати оригінали документів (за потребою).


А що з вибуттям?

- Продаж безготівково (без застосування РРО);

- Внутрішнє переміщення між точками реалізації;

- Знищення або втрата товару;

- Повернення постачальнику;

- Використання на власні потреби.

Продаж товарів, здійснений через РРО/ПРРО в цій формі зазначати не треба.

❗️Пам’ятаємо, що первинні документи є ОБОВ’ЯЗКОВИМИ додатками до форми обліку.

➡️Нагадуємо!З 1 січня 2024 року в містах та селах з населенням більше 5 тисяч осіб обов’язково мати POS-термінали (торгівельна площа може бути менше 20 метрів квадратних) в 2023 році це стосувалось населених пунктів, де проживає 25 тисяч осіб.

All income - бухгалтер, який поруч!

bottom of page